نویسندگان:
روحالله داوری1 ، سمیه ردایی2 ، کبری سام3 ، سکینه ردایی4 ، مریم صفی5 .2لیسانس حوزه علمیه امام حسین ع
3لیسانس حوزه علمیه امام حسین ع
4لیسانس حوزه علمیه امام حسین ع
5کاردانی تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد آزادشهر
چکیده فارسی: سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت ایران قرار دارد که در مقدمه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است تحقق ارزشها و آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در تمام ابعاد فرهنگی علمی اجتماعی و اقتصادی است سند تحول بنیادین از جمله مهمترین اسناد در زمینه آموزش و پرورش است سند تحول برای متحول ساختن آموزش و پرورش امری ضروری است و معلمان و مربین برای نیل به اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند زمینه شکل گیری شخصیت و رشد همه جانبه افراد در دوره ابتدایی می باشد و این دوره از اهمیت ویژه برخوردار است در این تحقیق از روش کتابخانه ای استفاده شده است و از تمامی منابع و کتابهای موجود اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده است هدف تحقیق انجام شده بررسی ارزش و اهمیت و تاثیر سند تحول بنادین آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است نتایج نشان داد سند تحول بنیادین برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و دستیابی به حیات طیبه امری ضروری است و در دوره ابتدایی جهت تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت که همان رشد و تربیت انسانهای موحد، مومن، معتقد به معاد، مسئولیت پذیرو نیاز می باشد