نویسندگان:
اعظم پرچم1 ، شیوا قاسمی2 ، نازنین محمدلو3 ، شبنم نظم فر4 .2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، مرکز شهید مطهری خوی
3کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، مرکز شهید مطهری خوی
4کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، مرکز شهید مطهری خوی
چکیده فارسی: از مهم ترین مشکلات آموزشی در ایران عدم انگیزه بالای هنرجویان و همچنین ضعف آموزش آن ها در رشته تحصیلی خود میباشد انگیزه های درونی و بیرونی نقش فوق العادهای در کسب نتایج یادگیری دارد در شرایط کنونی دانش آموزانی که در فعالیت خود انگیزه بیشتری داشته باشند به نتایج بهتری میرسند ترکیب پژوهش و یادگیری حلقه گمشده یادگیری در دوران ابتدایی و دبستان می باشد معلم نقش راهنما دارد و در صورتی که یادگیری با پژوهش همراه شود به نتایج فوق العادهای میرسیم روش تحقیق ما از نوع کتابخانهای و مروری میباشد هدف ما در این مقاله تعیین و به کارگیری استراتژیهای آموزشی مبتنی بر پژوهش است که مناسب مفاهیم تدریس است نتایج نشان داد استراتژیهای مبتنی بر پژوهش به دانش آموزان کمک میکنند تا درک عمیق تری از علم داشته باشند و اکتشافات علمی جدیدی خلق شوند