چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر دلبستگی بر رشد زبان و مهارت های زبانی کودکان و نوجوانان است سبک های متفاوت دلبستگی موجبات یادگیری های متفاوتی از زبان را در کودکان فراهم می آورد شکل گیری شخصیت های متفاوت از همان دوران کودکی می تواند بر زندگی کودکان موثر باشد که یکی از مهمترین این اثرات، تاثیر آن بر یادگیری زبان می باشد دلبستگی پیوند یا گره های هیجانی پایدار بین دو فرد است به طوری که یکی از طرفین، تلاش می کند نزدیکی یا مجاورت با موضوع دلبستگی را حفظ کرده و به گونه ای عمل کند که مطمئن شود که ارتباط ادامه می یابد این مطالعه، به روش تحلیلی توصیفی و کتابخانه ای و با تکیه و تحلیل پژوهش های پیشین صورت گرفته است نتایج نشان داد بین سوء رفتار جسمی، عاطفی، جنسی و غفلت با دلبستگی ایمن، رابطه منفی و معنادار وجود دارد