نویسندگان:
فروغ السادات رحیمپور1 ، الهه حقیق نژاد2 .2کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس بنتالهدی صدر رشت، دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: سواد دیجیتالی عبارت است از فناوری عملکردی، تفکر انتقادی، مهارتهای مشارکتی و آگاهی اجتماعی است اهمیت دنیای متحول کنونی از هیچکس پوشیده نیست و معلمانی میتوانند بر دانش آموزان تاثیر بیشتری داشته باشند که با روشهای جدید تدریس آشنا باشند و دانش آموزان را باسواد نوین آشنا کنند کارآفرینی، فرایندی اکتسابی است و محیط آموزشی در شکلگیری آن نقش مهمی را ایفا میکند ما در این تحقیق که به شیوه توصیفی – همبستگی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ انجامگرفته است از پرسشنامه محقق ساخته استفاده کردیم با توجه به هدف پژوهش حاضر که در ارتباط با نقش شیوه های سواد دیجیتالی معلمان بر کارآفرینی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی گیلان این استنباط حاصل شد که شیوه علمی، معنایی، انتقادی سواد دیجیتالی بر کارآفرینی همبستگی مثبت و معنی دارد