نویسندگان:
سید مجید نبوی1 ، زهرا بهادرلو2 ، آزاده اکی3 ، زهرا اکی4 .2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام خمینی ره گرگان
3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام خمینی ره گرگان
4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتداییهدانشگاه فرهنگیان، پردیس امام خمینی ره گرگان
چکیده فارسی: در نظام آموزش و پرورش کنونی که بخش اعظم مسئولیتهای پرورشی دانش آموزان بر عهده معلمان است، ضروری است که به طور مداوم وضعیت عوامل موثر بر عملکرد معلمان مورد بررسی دقیق قرار گیرد بازدهی کار، مجموعه ای از الگوهای رفتاریو عملکردی شامل دانش، مهارتها، شایستگی مدیریت، وجدان و تواناییهای ادراکی در محیط شغل است این تحقیق توصیفیو از نوع همبستگی انجام شده است تعداد افراد نمونه با استفاده از فرمول کوکران میباشد که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتخاب متناسب ۴۱/۵ درصد مرد و ۵۸/۵ درصدزن انتخاب شدند هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه انگیزه شغلیو جو سازمانی با بازدهی و تعهد کار در معلمان است نتایج تحقیق نشان داد بین انگیزه و تعهد کار رابطه مستقیم وجود دارد یعنی هرچه قدر انگیزه شغلی بالاتر رود، بازدهی کار معلمان نیز بالاتر میرود نتایج حاصل از آزمون فرضیه پژوهش، ارتباط بالایی را بین انگیزه شغلی با بازدهی کار نشان میدهد و لزوم توجه به این بعد مهم را میطلبد