چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه تعارض سازمانی با شادکامی و عملکرد شغلی در معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز بود در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی استفاده شده است جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز بود نمونه مورد مطالعه شامل ۳۰۰ معلم مدارس ابتدایی شهر شیراز بود که بوسیله روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردیدند ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه: پرسشنامه شادکامی آکسفورد، پرسشنامه تعارض سازمانی و پرسشنامه عملکرد شغلی بود فرضیه های این پژوهش با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه و آزمون تی مستقل تحلیل شدند نتایج پژوهش نشان داد که بین تعارض سازمانی، شادکامی و عملکرد شغلی در معلمان رابطه منفی و معنی داری وجود دارد همچنین تفاوت معنیداری میان تعارض سازمانی، شادکامی و عملکرد شغلی معلمان در مدارس دخترانه و پسرانه مشاهده گردید