نویسندگان:
سعید مذبوحی1 ، زهرا تیموری2 ، علی اسدی مبارکه3 .2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا یزد
3کارشناسی علوم تربیتی فرهنگیان، پردیس شهید باهنر اصفهان
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی رابطه تفاوت تدریس در مدارس نوین و مدارس عادی از نگاه معلمان صورت گرفته است این پژوهش در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ در شهر یزد صورت گرفته است روش مورد استفاده ما در این پژوهش از نوع علی مقایسه می باشد که از روش خوشه ای استفاده شده است در تحقیق حاضر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از بین کلیه مدارس استان در مرحله اول معلمان ابتدایی شهر یزد انتخاب و از مدارس این شهرستان ۱۰ مدرسه ابتدایی انتخاب شدند و از میان این مدارس بصورت تصادفی معلمان ۱۶ کلاس بهعنوان نمونه انتخاب شده که در مجموع در این تحقیق ۱۶۰ نفر از معلمان مقطع ابتدایی شهر یزد بعنوان نمونه انتخاب شدند بعد از استفاده از ابزارهای پژوهش که پرسشنامه بود، از نرم افزار spss برای تحلیل داده های استفاده کردیم نتایج تحقیق نشان داد یادگیری در مدارس نوین نتایح متفاوتی با مدارس عادی دارد و بین این دو تفاوت معنی داری وجود دارد