چکیده فارسی: این پژوهش به بررسی روش های بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی – یادگیریپرداخته است جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اعضای اداری آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب بهتعداد ۸۳ نفر می باشد که به دلیل کوچک بودن جامعه کل آن به عنوان نمونه انتخاب شده است نوعروش تحقیق توصیفی – پیمایشی است که برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفادهشده است اعتبار پرسشنامه از طریق فرمول ضریب آلفای کرونباخ، معادل ۸۶ % محاسبه شده است داده های جمع آوری شده، با استفاده از نرم افزار آماری SPSS در دو بخش آمار توصیفی فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف معیار و آمار استنباطی آزمون آماری t مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است که در نهایت نتایج نشان داد روش های بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبودفرایند یاددهی – یادگیری میسر می باشد