نویسندگان:
سید فرشید کاظمی پیرسرا1 ، رباب روح اللهی خیارک2 ، مریم باغبان3 .2دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، پردیس نسیبه تهران،
3کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
چکیده فارسی: در عصر حاضر نقش تفکر نقادانه در زندگی و فرایند یاددهی یادگیری موردتوجه قرار گرفته است در عصر انفجار اطلاعاتو با وجود ماهواره ها، اینترنت و شبکه های اجتماعی افراد روزانه در معرض باورها و نظریه های مختلفی قرار می گیرند درچنین وضعیتی می طلد که افراد جامعه برای تشخیص درست از نادرست به تفکر نقادانه مجهز شوند باتوجه به اهمیت تفکرو تعقل در سند برنامه ریزی ملی مقاله زیر به روش کیفی و مروری نگا شته شده است و با بررسی مولفه ها، مراحل آموزشتفکر نقادانه، موانع پیشرو و به این نتیجه رسیدیم استفاده از تکنیک شش کلاه تفکر، یادگیری مشارکتی و یادگیریتلفیقی باعث تقویت تفکر انتقادی در بین دانش آموزان می شود