نویسندگان:
سید جلال هاشمی1 ، لیلا علیزاده سی سخت2 ، قاسم قاسمی خواه3 ، زهرا موحدمنش4 ، بهنام جهان بین5 .2کارشناسی ارشد معارف اسلامی گرایش فقه و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
3کارشناسی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس شیراز
4کارشناسی جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
5کارشناسی امور تربیتی دانشگاه پیام نور واحد یاسوج
چکیده فارسی: در این مقاله به بررسی روش طوفان فکری و آموزش این روش تدریس در کلاس در پرداخته شده است آموزگاران و دبیران با استفاده از راهبرد طوفان فکری در تدریس در کلاس درس خویش در مدارس منجر به تقویت همکاری تیمی فراگیران و مشارکت همه فراگیران در فرایند یاددهی یادگیری بهتر خواهند شد روش آموزش طوفان فکری روش جدیدی برای مطالعه است برعکس حفظ کردن و یا فقط خواندن کتاب درسی بدون تامل است هدف این روش کمک به فراگیران است که در مورد مطالب کلاس تامل کنند و با استفاده از آموخته های خود در مدرسه، آن ها را به زندگی خود تزریق کنند طوفان فکری راهی عالی برای آموزش اطلاعات جدید به مردم است به فراگیران کمک می کند تا ایده ها و مفاهیم جدید تدریس را درک کنند این روش تدریس از دهه ۱۹۶۰ وجود داشته است، اما امروزه با کمک فناوری امروزه در مدارس بسیار رایج شده است طوفان فکری در کلاس درس می تواند فراگیران را تشویق کند تا ایده ها و افکار خود را در مورد یک موضوع به طور خودجوش بیان کنند از آنجایی که هیچ پاسخ اشتباه و درستی وجود ندارد، این فعالیت بستری را برای فراگیران فراهم می کند که بتوانند افکار خود را بدون ترس از شکست بیان کنند طوفان فکری به کلاس فرصتی می دهد تا از دانش قبلی خود استفاده کند و بین موضوع فعلی و آنچه قبلا آموخته است ارتباط برقرار کند