نویسندگان:
جواد حسین زاده1 ، موسی صلاحیت پور2 ، علی نجات درسار3 ، سیدحافظ پورمحمدی4 .2آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه چاروسا، کهگیلویه و بویراحمد، ایران
3آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه چاروسا، کهگیلویه و بویراحمد، ایران
4آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه چاروسا، کهگیلویه و بویراحمد، ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با روشی توصیفی به بررسی مفهوم انگیزش، اهمیت آن در آموزش و نیز رویکردها و روش های ایجاد و حفظ انگیزه در دانش آموزان پرداخته است انگیزه حالتی است که می تواند توجه و رفتار دانش آموزان را حفظ کند و همچنین انرژی بیشتری را برای پیشبرد کارها به اتمام برساند بنابراین، می تواند به حفظ فعالیت ها در یک دوره زمانی کمک کند در آموزش، انگیزه می تواند تاثیرات گوناگونی بر رفتار، ترجیحات و نتایج دانش آموزان داشته باشد دانش آموزان با انگیزه بیشتر می توانند محتوای آموخته شده را با موقعیت های جدید تطبیق دهند، زیرا تمایل دارند به دلایل یا چارچوب های اساسی فکر کنند انگیزه، اشتیاق دانش آموزان را نسبت به فعالیت هایی که به آنها ارائه می شود، افزایش می دهد زمانی که با انجام کارها برای رسیدن به چیزی انگیزه پیدا می کنند، در نهایت تلاش، زمان و انرژی خود را به کار می گیرند وقتی دانش آموزی واقعا درگیر یک کار باشد، انرژی شناختی و عاطفی کمتری برای تمرکز بر تصویر اجتماعی نیاز دارد یافتن راه هایی برای افزایش انگیزه بسیار مهم است زیرا به ما امکان می دهد رفتار را تغییر دهیم، شایستگی ها را توسعه دهیم، خلاق باشیم، اهداف تعیین کنیم، علایق را رشد دهیم، برنامه ریزی کنیم، استعدادها را توسعه دهیم و تعامل را تقویت کنیم نقش معلم در انگیزش شامل ایجاد محیطی مساعد برای یادگیری است، اما محدود به آن نیست نقش معلم در تشویق حمایت از خودمختاری دانش آموزان، مرتبط بودن و مرتبط بودن مطالب، انگیزه یادگیری را افزایش می دهد