نویسندگان:
آزاد کوخایی1 ، جمال جمالی نیک2 ، سیده اعظم جمالزاده3 ، سیده معصومه جمالزاده4 .2کارشناسی روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد لنده و آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک
3کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور واحد دهدشت و آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک
4کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان و آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
چکیده فارسی: در این پژوهش انواع مختلف اختلالات یادگیری اختلال نارساخوانی، اختلال پردازش شنوایی، دیسگرافی یا اختلال در نوشتن، اختلال در محاسبه، اختلال پردازش زبان، اختلالات یادگیری غیرکلامی و نقص حرکتی بینایی ادراکی/بصری را طبق دستورالعمل انجمن اختلالات یادگیری آمریکا را مورد بررسی قررار می دهیم دانستن اینکه دانش آموزی دارای ناتوانی یادگیری است فقط به شما می گوید که دانش آموز در پردازش اطلاعات با مشکل مواجه است قبل از اینکه بتوانید میزان دشواری، نوع مشکلات و یا تاثیری که ناتوانی بر موضوعات یا وظایف تحصیلی خاص دارد، تعیین کنید، باید اطلاعات بیشتری درباره دانش آموز بیاموزید درک جامع اختلالات یادگیری، پایه ای برای درک مشکلات یادگیری در شمارش و سواد دانش آموزان ابتدایی است این راهنماها می توانند به مدیران مدارس ابتدایی و آموزگاران کمک کنند تا نیازهای دانش آموزانی که مشکلات یادگیری دارند را بیشتر درک کنند اختلال یادگیری زمانی وجود دارد که مغز اطلاعات را به روشی غیر معمول دریافت می کند و با آن کار می کند انسان را از یادگیری یک مهارت و استفاده خوب از آن باز می دارد افراد مبتلا به اختلالات یادگیری به طور کلی دارای هوش متوسط یا بالاتر از حد متوسط هستند بنابراین، بین مهارت های مورد انتظار آنها، بر اساس سن و هوش، و نحوه عملکرد آنها در مدرسه فاصله وجود دارد