نویسندگان:
علی مطوری1 ، علی بهزادی پور2 ، علی حجت نیا3 ، یاسر غنایی4 ، علی اهنود5 .2کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
3کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور، بهبهان، ایران
4کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نور، بهبهان، ایران
5کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده فارسی: آموزگاران به عنوان عناصر کلیدی در نظام آموزشی در راس نیروی انسانی سازمان آموزش و پرورش هستند آنان به عنوان مربیان آموزشی نقش مهمی در آموزش، تعلیم و تربیت، زندگی شخص دانش آموزان خود دارند آموزگاران معمولا هنگام وارد شدن به سیستم آموزشی داره انگیزه بسیار زیادی هستند، اما پس از شاغل شدن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرند و در اکثر اوقات دوست دارند از این نظام خارج بشوند، زیرا برخی از عوامل موجود در داخل سیستم آموزشی انگیزه آنان را از فعالیت در نظام آموزشی سست می کند برخی از عوامل که نقش مشوق را دارند می توانند برای آموزگاران انگیزه ادامه فعالیت در نظام آموزشی به عنون آموزگار را حفظ کند تشویق آموزگاران به آنان روحیه می بخشد و شور شوق بیشتری را برای فعالیت در نظام آموزشی به وجود می آورد انرژی آموزگاران و انگیزه آنان برای تدریس بر انگیزه یادگیری دانش آموزان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت آنان از آموزگار خود الگو برداری می کنند فراهم آوردن شرایط رفاهی و بودجه کافی، فراهم آوردن امکانات آموزشی لازم، تقدیر و تشکر از زحمات آموزگاران می تواند به عنوان عاملی مشوق برای آموزگاران در مدارس ابتدایی باشد با توجه به اهمیت موضوع هدف از انجام پژوهش حاضر نگاهی بر مشوق های آموزگاران و انگیزه آنان درمدارس ابتدایی برای آموزش است روش مطالعه در این پژوهش به صورت تحلیلی توصیفی بوده است برای این منظور از ابزارهای کتابخانه همچون ؛ یافته های تحقیقات، اسناد ، مقالات مرتبط با موضوع استفاده شده است