نویسندگان:
راضیه بدیعیان1 ، نسرین عارفی زاد2 ، رسمیه فتحی3 ، مریم رحیمی4 ، فریده قلعه دره5 .2کارشناسی روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
3کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
4کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور واحد ملکشاهی
5کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
چکیده فارسی: اغلب معلمان، دانش آموزان را به شیوە سخنرانی الگوی شنیداری آموزش می دهند؛ در حالی که امروزه، نتایج روانشناسی یادگیری نشان میدهد که دانش آموزان در کلاس به شیوه های گوناگون شنیداری،دیداری و جنبشی یاد می گیرند حال اگر معلمی تنها به شیوە سخنرانی آموزش بدهد، اکثر دانش آموزان از آموزش های کلاس معلم محروم می مانند و در یادگیری های خود با مشکلاتی مواجه خواهند شد آشنایی و به کارگیری روش های نوین تدریس ابتدایی هم به دانش آموزان و هم به آموزگاران کمک می کند بازخورد بهتری از فعالیت های آموزشی خود بگیرند در مطالعه پیش رو چندین استراتژی آموزشی قدرتمند جهت بهبود آموزش در مدارس ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته شده است، تا به بهبود امر تدریس همکاران در مدارس ابتدایی منجر شود