نویسندگان:
حسین افسردیر1 ، گردآفرین کریمی2 .2لیسانس مدیریت امور فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی واحد یاسوج
چکیده فارسی: مدیریت فرهنگی عبارتست از مدیریت ارزش ها و کاربرد آن وسیع است ولی در مقیاس ملی همان هدفی را دنبال میکند که در سازمان ها به آن توجه می شود و به ایجاد و نهادینه کردن ارزش های تعیین شده می پردازد مدیریت فرهنگی بر افزایش فرهنگ سازمانی تاثیر فراوانی دارد توجه به فرهنگ سازمانی به عنوان عاملی که تاثیر قابل توجهی بررفتار فرد و طرز عمل سازمان دارد قابل تعمق است در این مقاله به بررسی تاثیر مدیریت فرهنگی بر فرهنگ سازمانی و چابکی سازمانی پرداخته شده است روش انجام این پژوهش کمی می باشد جامعه ی آماری شامل مدیران و کارکنان شهرداری یاسوج می باشد که با استفاده از فرمول کوکران برای بررسی برای تعیین حجم نمونه ۲۴۹نفر به عنوان نمونه ی آماری در نظر گرفته شدند به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده و آزمون سوال ها، از روش های آمار توصیفی، مانند فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار و آمار استنباطی مانند ضریب همبستگی پیرسون و آزمون کلموگروف اسمیرنف، آزمون t تک نمونهای و تحلیل رگرسیون چند متغیره با بهره گیری از نرم افزار آماری SPSSاستفاده شده است یافته های پژوهش حاکی از آن است که وضعیت مدیریت فرهنگی و چابکی سازمانی بالاتر از حد متوسط است در وضعیت سنجی بعدی نتیجه نشان داد که فرهنگ سازمانی مورد مطالعه در سطح متوسط قابل ارزیابی است