نویسندگان:
سید فرشید کاظمی1 ، زهرا ربانی2 ، علیرضا امینی زرین3 .2دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشکده غیر دولتی ، غیرانتفاعی رفاه، تهران، ایران
3عضو هیئت علمی دانشگاه غیر دولتی ،غیرانتفاعی رفاه، تهران، ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش آسیب شناسی آموزش و نهادینه سازی مفهوم حجاب و عفاف در دوره دوم ابتدایی است، که از نظر هدف کاربردی و از نوع تحقیقات کیفی می باشد و با استفاده از راهبرد مبتنی بر نظریه داده بنیان انجام پذیرفته است ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده و به منظور گردآوری اطلاعات، با روش نمونه گیری هدفمند و بکار گیری معیار اشباع نظری با ۳۹ نفر از معلمان دوره ابتدایی شهر تهران، کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عنوان مشارکت کنندگان این پژوهش مصاحبه انجام شد برای بدست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد تجزیه و تحلیل داده ها در سه مرحله کد گذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت نتایج پژوهش حاضر، نشان دهنده ی استخراج بالغ بر ۲۹۸ کد باز از مصاحبه ها و نیز احصاء ۵۰ کد محوری و ۷ کد انتخابی است که نتایج نشان دهنده آسیب های آموزشی درسی، عرفی اجتماعی، پرورشی تربیتی، روانی عاطفی، حاکمیتی قانونی، فرهنگی هویتی و فلسفی اعتقادی می باشد