نویسندگان:
رقیه خلیلی1 ، رحیم عبداله فام2 ، ژیلا حسن نژاد3 .2استادیار رشته ی علوم تربیتی و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
3دانشجوی کارشناسی ارشد، برنامه ریزی آموزشی
چکیده فارسی: با شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای برگزاری کلاسهای حضوری در مدارس، آموزش به صورت مجازی دنبال شد که آموزش مجازی در کنار مفید بودن میتواند مخاطراتی نیز داشته است که با در نظر گرفتن این مسئله، مقاله حاضر با هدف بررسی نقش آموزش در فضای نرم افزار شاد در انحرافات اخلاقی و اجتماعی صورت گرفته است این مطالعه از نظر نوع کاربردی و از نظر گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است جامعه آماری این مطالعه ۲۳۹۶ دانش آموز مقطع متوسطه میباشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و جدول مورگان ۳۳۱ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه انحرافات اخلاقی کارووا و همکاران و پرسشنامه محقق ساخته انحرافات اجتماعی و پرسشنامه استاندارد رفتارهای کاربران شبکه های اجتماعی مجازی استفاده شده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه در نرم افزار spss۱۸ استفاده شده است نتایج نشان داد که آموزش مجازی در انحرافات اخلاقی، انحرافات نبودن هدف با ارزشهای اخلاقی، انحرافات فریب دادن، انحرافات سرقت دادن، انحرافات در حال امتحان دادن و انحرافات اجتماعی دانش آموزان نقش داشته است