نویسندگان:
محمد رضا حسنی1 ، محبوبه نظری2 ، سارا نظری پیردوستی3 ، خاتون نظری پیردوستی4 ، سلیمان نظری پیردوستی5 .2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات
3دانش آموخته کارشناسی آموزش ابتدایی
4دانش آموخته کارشناسی رشته ریاضی
5دانش آموخته کارشناسی رشته ریاضی
چکیده فارسی: کلید اصلی اطلاعات و تکنولوژی عمومی در عصر حاضر اینترنت می باشد که به عنوان جایگزین مطالعات کتابخانه ای مطرحمیباشد پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد که با هدف بررسی استفاده از اینترنت در آموزشو پیامدهای آن بر دانش آموزان میباشد جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان این شهر می باشد و تعداد ۳۶۴ نفراز دانش آموزان به عنوان نمونه آماری به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند ابزار گردآوری اطلاعات شامل یکپرسشنامه محقق ساخته دو بخشی بود که بخش اول آن شامل سوالات دموگرافیک جمعیت شناختی و بخش دوم شاملپرسش های اختصاصی پرسشنامه شامل متغیرهای: دسترسی، بار مالی، ابزارها و زیرساخت ها، نقش والدین، محتوایگسترده مجازی، توانایی استفاده می باشد روایی پرسشنامه توسط متخصصان و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفایکرونباخ مورد تایید قرار پرفت نتایج نشان داد که علی رغم دسترسی مناسب به اینترنت در شهرستان، با این وجود عدمتوانایی استفاده از برنامه ها و ناآشنا بودن دانش آموزان با کامپیوتر و برنامه ها و نرم افزارهای مورد نیاز سبب عدم علاقهدانش آموزان و کمک گرفتن از سایرین در حل تکالیف درسی می شود