نویسندگان:
منصوره ملکی توانا1 ، زهرا کافی2 ، مهتاب جهان پناه سویری3 .2گروه علوم تربیتی، دانشگاه پردیس امیرکبیر، کرج
3گروه علوم تربیتی، دانشگاه پردیس امیرکبیر، کرج
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی یادگیری معکوس، ویژگی های آن و تاثیراتی که بر دانش آموزان دارند، بود روش پژوهش از نوع کمیبا رویکرد توصیفی و ابزارپژوهشی مقالات علمی، پایان نامه،کتاب بود نتایج حاصل از یافته ها بیانگراین بود که با وجود روشهای سنتیمانند سخنرانی، تاثیرپذیری تعلیم و تربیت از فناوری اطلاعات و ارتباطات، که یادگیری الکترونیکی را به عنوان رویکردی جدید دریادگیری مطرح ساخته و فرصت های یادگیری مستقل، سبک های تدریس، طراحی محتوا به شیوه های گوناگون و متنوع و امکاندسترسی سریع برای اقشار مختلف در هر زمان و مکان را فراهم آورده که استفاده از آن افزایش انگیزش درونی و خودارزیابی را دردانش آموزان درپی دارد که میتواند جایگزین مناسبی برای بهبود و ارتقا تدریس های سنتی باشد و با توجه به پیشرفت روز افزوندانش فناوری امروز جامعه و کشور ما نیازمند آموزش مهارتهایی است که به کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری پیشبرود بنابراین کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش زمینه ساز ایجاد انگیزه یادگیری و تجربه و مشارکت فعال بود