نویسندگان:
مجید جهانی نوق1 ، امیرحسین مهدی مقدم2 ، زهرا رهسپار3 ، شقایق جمشیدی عزیزآبادی4 .2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان امام رضا ع اندیمشک
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س اصفهان
4دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا س اصفهان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به بررسی مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدارس پرداخته است این مقاله از نوع مروری کتابخانه ای هست و برایجمع آوری مطالب آن از مقالات مرتبط با این موضوع استفاده شده است مشکلات رفتاری در دانش آموزان یک مقوله اجتماعی ومهم است که به شکلی گسترده از سوی جامعه شناسان مورد مطالعه قرار گرفته است مشکلات رفتاری در دانش آموزان میتواند بهاختلالات یادگیری برای دانش آموزان و مشکلات و آسیب های جدی برای خانواده ها، مدرسه و جامعه بینجامد که مدارس و معلماننقش بسیار زیادی در کمک و درمان دانش آموزان دارای اختلال هستند اختلالات رفتاری همواره از علل و عوامل مخل زندگی عادیبشر محسوب میشود؛ و موجبات رنج و زحمت والدین و اطرافیان را فراهم میسازد و فردی که اختلال رفتاری دارد هم خود را عذابمیدهد و هم دیگران را به زحمت می اندازد و گاهی این رفتار به حدی شدید است که موجب رنج و عذاب افراد عادی کوچه و خیاباننیز میگردد؛ و گاه افراد را از راه تحصیل و ادامه آن نیز باز میدارد؛ و به کارهایی مانند اعتیاد–بد دهنی و انحرافات دیگر اخلاقی باعثمیشود پس باید این اختلالات را به موقع شناسایی و برای درمان آن کوشید