چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه ی رفتار شهروندی کارکنان با مدیریت استعداد با تاکید بر متغیر سبک مربیگری در اداره آموزش و پرورش بوکان در سال ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ است جامعه مورد بررسی کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش بوکان در سال ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ میباشد که حجم نمونه بر اساس جدول مورگان ۲۵۶ نفر تعیین و از روش تصادفی برای نمونه گیریاستفاده شد جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه رفتار شهروندیکارکنان Oregon and Kanowski ۶۹۹۱ ، مدیریت استعداد Cunningham ۲۰۰۷ و سبک مربیگری ۲۰۰۳ Beckham & Spear استفاده شد و داده ها توسطنرمافزار spss و آزمون همبستگی و سوبل تحلیل گردید نتایج نشانداد بین رفتار شهروندی کارکنان و مدیریت استعداد کارکنان آموزش وپرورش r=۰/۵۰۸ همبستگی معنیدار P=۰/۰۰۰ وجود دارد و همچنین نقش متغیر میانجی سبک مربیگری در رابطه میان رفتار شهروندی کارکنان و مدیریت استعداد در آموزش و پرورش بوکان معنادار است و بیش از سهچهارم از تاثیر رفتار شهروندی کارکنان بر مدیریت استعداد از طریق غیرمستقیم و متغیر میانجی سبک مربیگری تبیین میشودبنابراین پیشنهاد میشود در سازمان آموزش و پرورش به نوع سبک مربیگری و انتخاب بر اساس استعداد توجه ویژه ای شود