نویسندگان:
محسن مینایی راد1 ، سعید بهاروند2 ، تورج میرعالی3 ، فرزاد بهاروند4 .2خوزستان، اندیمشک
3خوزستان، اندیمشک
4خوزستان اندیمشک
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر ، تحلیل محتوای متن ، تصاویر و سوالات کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی ۱۴۰۰ بر اساستکنیک ویلیام رومی است جامعه آماری پژوهش ، کتاب علوم تجربی چهارم ابتدایی ۱۴۰۰ بود یافته های تحقیقنمایان ساخت که ضریب درگیری متن ، ۷ / ۰ است که نشان می دهد متن کتاب علوم تجربی سال چهارم ابتدایی بهشیوه فعالی نوشته شده است ضریب درگیری تصاویر نیز ۴ / ۰ تعیین شد که نشان داد تصاویر و نمودار های کتاب،دانش آموز را درگیر در یادگیری می کند همچنین در مورد سوالات نیز ضریب درگیری ۸ / ۰ است که نشان می دهدسوالات دانش آموزان را به طور فعالانه ارزیابی می کند