نویسندگان:
محمد حکاک1 ، هیرو خضری2 ، هیرو ابراهیمی3 ، شادی قادری4 .2کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد مهاباد
3کارشناسی علوم تربیتی، آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور مهاباد
4کارشناسی علوم تربیتی، آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور مهاباد
چکیده فارسی: هدف کلی تحقیق حاضر بررسی آموزش مجازی و آنلاین از منظر معلمان دوره ابتدای شهر سرد ردشت می باشد نوع این پژوهش کیفی و روش ،آن پدیدارشناسی است جامعه آماری این ،تحقیق شامل همه معلمان دوره ابتدای شهر سردشت و موارد پژوهش نیز ۲۰ نفر معلم دوره ابتدایی است ابزار جمع آوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته است برای تجزیه و تحلیل داده های از الگوی اسمیت بهره گرفته شده است بر اساس مصاحبه های انجام شده با معلمان دوره ابتدای در خصوص آموزش مجازی در دوره ابتدای و عناصر آن خوشه های تمیمانند با عنوان:های موثر در شناخت انتخاب آموزش الکترونیکی طراحی محتوا بر مبنای رشد و نیازهای فراگیران پویا نمایی در طراحی فعالیت های یادگیری، آموزش غیر مستقیم بهره گیری از روشهای نوین آموزشی طراحی محتوا بر مبنای رشد و نیاز های فراگیران، آموزش و بهسازی خانواده در زمینه آموزش مجازی استفاده از ابزارها و مواد آموزشی فناورانه مناسب، تشکیل فضای فناورانه گرا، رشد فرد گرایی و انزوا طلبی بروز مشکلات جسمانی پیدایش مسائل روان شناختی، ایجاد شکاف هایعاطفی میان خانه و برون از خانه آشکار شد