نویسندگان:
وهاب دوستی1 ، فروزان مختوای2 ، علی اولاد3 ، سمیره تتر4 ، پریسا بیگی5 ، آرزو عسگری6 .1گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران
2کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، آموزش و پرورش، اندیمشک ایران
3کارشناس ارشد، آموزش و پرورش، دره شهر، ایران
4کارشناس آموزش ریاضی، آموزش و پرورش، دره شهر، ایران
5کارشناس آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش، دره شهر، ایران
6کارشناس آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش، دره شهر، ایران
چکیده فارسی: پژوهشحاضر با هدف بررسی آموزش سیار و مقایسه آن با آموزشسنتی انجام شد انجام شد در این پژوهشبا استفاده از روشتوصیفی – تحلیلی به گردآوری اطلاعات کتابخانه ای، شامل شناسایی، مطالعه، طبقه بندی اطلاعات، تجزیه و تحلیل آن ها و جمعبندی اموزش سیار و تفاوت های آن با آموزشی سنتی می پردازد نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش سیار یکی از حوزه های جدید در آموزش الکترونیکی و آموزش از راه دور است این نوع آموزش می تواند مرزهای یادپیری را فراتر برده و از محیط مدرسه و کلاس خارج نماید آموزش سیار قابل دسترس بوده و ویژگی قابل نقل مکان بودن آن منحصر به فرد است با استفاده از این نوع آموزش می توان طیف وسیعی از یادگیرندگان را تحت پوش آموزش از راه دور قرار داد