نویسندگان:
محسن صدیقی مشکنانی1 ، وهاب دوستی2 ، فروزان مختوای3 ، علی اولاد4 ، سمیره تتر5 ، پریسا بیگی6 ، آرزو عسگری7 .2گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران
3کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، آموزش و پرورش، اندیمشک ایران
4کارشناس ارشد، آموزش و پرورش، دره شهر، ایران
5کارشناس آموزش ریاضی، آموزش و پرورش، دره شهر، ایران
6کارشناس آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش، دره شهر، ایران
7کارشناس آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش، دره شهر، ایران
چکیده فارسی: پژوهشحاضر با هدف بررسی آموزش سیار و مقایسه آن با آموزشسنتی انجام شد انجام شد در این پژوهشبا استفاده از روشتوصیفی – تحلیلی به گردآوری اطلاعات کتابخانه ای، شامل شناسایی، مطالعه، طبقه بندی اطلاعات، تجزیه و تحلیل آن ها و جمعبندی اموزش سیار و تفاوت های آن با آموزشی سنتی می پردازد نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش سیار یکی از حوزه های جدید در آموزش الکترونیکی و آموزش از راه دور است این نوع آموزش می تواند مرزهای یادپیری را فراتر برده و از محیط مدرسه و کلاس خارج نماید آموزش سیار قابل دسترس بوده و ویژگی قابل نقل مکان بودن آن منحصر به فرد است با استفاده از این نوع آموزش می توان طیف وسیعی از یادگیرندگان را تحت پوش آموزش از راه دور قرار داد