نویسندگان:
کمال سخدریان1 ، فرانک امیدیان2 ، ماندانا میری3 .2عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران
3دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف ارزیابی مدارس نوساز ابتدایی و متوسطه شهر اندیمشک بر اساس استانداردهای مدارس سبز در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۳۹۶ انجام شد پژوهش به روش توصیفی پیمایشی بود جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدارس نوساز دخترانه و پسرانه مقطع ابتدایی و متوسطه شهر اندیمشک به تعداد ۱۷ مدرسه بود که همه ی این مدارس به روش سرشماری به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد ابزار پژوهش چک لیست بود نتایج نشان داد مدارس نوساز شهر اندیمشک از نظر مولفه های آموزش ۶۲/۲۵ درصد، فضای سالم۵۹/۲۳ درصد، بازیافت زباله۶۹/۱۳ درصد، انرژی الکتریکی۶۰/۳۰ درصد، حمل و نقل۵۴/۸۹ درصد، مصرف آب۴۹/۲۸درصد از استانداردهای مدارس سبز قرار دارند می توان گفت که پنچ مولفه « آموزش، فضای سالم، بازیافت زباله ، انرژی الکتریکی، حمل و نقل»از نظر استانداردهای مدارس سبز تا حدودی مطلوب هستند ولی در مولفه ی مصرف اب» از نظر استانداردهای مدارس سبز مطلوب نیست