نویسندگان:
یاسر صیادی1 ، فاطمه نوری نیکو2 .1Department of Educational Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran
2کارشناس ارشد، مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، ایران
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر سرزندگی تحصیلی و مهارتهای تحصیلی بر خلاقیت دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر اردبیل می باشد از لحاظ هدف، تحقیق حاضر از نوع کاربردی، از لحاظ نوع روش، همبستگی میباشد جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر اردبیل تشکیل می دهند که برابر ۸۳۰۰ نفر می باشند برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد و تعداد نمونه برابر ۳۶۸ نفر بدست آمد که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر حسب منطقه آموزشی انتخاب شدند جمع آوری اطلاعات مورد نیاز تحقیق، به صورت میدانی با ابزار پرسشنامه و با مراجعه به دانش اموزان انجام گرفت جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss۲۵ استفاده شد و برای تحلیل فرضیه های تحقیق از ضریب رگرسیون استفاده شد یافته های تحقیق نشان می دهد که سرزندگی تحصیلی بر خلاقیت دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر اردبیل تاثیر مثبت معنی داری دارد و ضریب بتا نشان می دهد که سرزندگی تحصیلی ۰/۵۹ تغییرات خلاقیت دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر اردبیل را پیش بینی میکند همچنین مهارتهای تحصیلی بر خلاقیت دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر اردبیل تاثیر مثبت معنی داری دارد و ضریب بتا نشان می دهد که مهارتهای تحصیلی ۰/۶۷ تغییرات خلاقیت دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی شهر اردبیل را پیش بینی میکند