نویسندگان:
علی مرادی1 ، زهرا عزیزیان2 .1Eslam Abad-e-gharb Branch, Islamic Azad University
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید مطهری خوی
چکیده فارسی: شناسایی استعدادهای ذاتی کودکان و نوجوانان و حرکت در سمت و سوی آن، حین آموزش و تربیت، که این خود نیز از وظایف و رسالت های روانشناسی است از اهمیت ویژه ای برخوردار است از آنجا که تامین چنین محیطی آرام و موثر جهت آموزش و فرآیندهای پیچیده آن در عصری که فناوری و جلوه های جذاب و گاه فریبنده آن، با بهم ریختن تمرکز و دقت یادگیری در کودکان و نوجوانان که معمولا از ابزارهای استفاده از فناوری نیز بصورت مستقیم و غیر مستیم برخوردارند، امری سهل و ساده نیست؛ کار و پژوهش در این حوزه از ارزش روزافزونی برخوردار است در این مقاله با استفاده از روش تحلیلی و توصیفی، سئوال اصلی تحقیق مبنی بر نقش روانشناسی و میزان کارایی آن در مداخله با علوم تربیتی در گستره آموزش ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته است