نویسندگان:
ناصر شیربگی1 ، فروزان قاسمی بادی2 ، فاطمه بلوچی3 ، داود نعیمی4 .1University of Kordestan
2۱ کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
3۲ کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
4۳ کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
چکیده فارسی: سوالی که هر آموزگار مدرن در کار روزانه خود مطرح می کند، تامل در انتخاب راهبردهای تدریس و اشکال اجتماعی تدریس است بر خلاف راهبردهای تدریس سنتی که در آن انتقال دانش عمدتا توسط آموزگار انجام می شود در حالی که دانش آموزان شنونده و دریافت کننده منفعل چنین دانشی هستند، راهبردهای تدریس مدرن امکان مشارکت فعال دانش آموزان را در فرآیند تدریس فراهم می کند بنابراین، خلاقیت دانش آموز حرف اول را می زند، که به هر حال هدف آموزش مدرن است هدف اصلی این مطالعه بررسی این است که آموزگاران دبستان را با مفاهیم و راهبردهای انتخاب رویکردهای اثربخش فعال آشنا شوند تا مشخص شود که روش های کلاسی آنها چقدر شامل راهبرد های تدریس سنتی یا مدرن است روش مطالعه در این پژوهش به صورت کتابخانه ای مروری بوده است برای این منظور از مطالب تحقیقات و مقاله های انجام شده در این حیطه استفاده شده است