نویسندگان:
حسن ملکی1 ، علیرضا کرمی2 ، رقیه سبزی3 .1Professor, Department of Curriculum Studies, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran
2لیسانس علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار آموزش و پرورش
3فوق لیسانس مدیریت آموزشی، آموزگار آموزش و پرورش
چکیده فارسی: در هر جامعه و نظام اجتماعی و سیاس ، سازمان آموزش و پرورش با توجه به وظیفه ی مهمی ک بر عهده دارد یعنی همان حفظ و انتقال ارزشهای فرهنگی و سیاسی به نسلهای بعد؛ همواره مورد توجه و تاکید برنامهریزان و سیاست گذاران بوده است برای داشتن نظام آموزشی سالم و پویا باید تمام محرکهای داخلی و خارجی که بر این نهاد تاثیر میگذارند را شناسایی کرد و با تقویت مثبت نقاط قوت و تضعیف نقاط ضعف از حداکثر کارایی آن بهره برد در عصر حاضر اینترنت و فضای مجازی نقش مهمی در حوزه ی ارتباطات ایفا میکند با بررسی رابطه فضای مجازی و پیشرفت دانش آموزان در مدرسه به این نتیجه رسیدیم که فضای مجازی با جذاب تر کردن روشهای تدریس و محیط یادگیری، نقش مهمی در انتقال دانش به دانش آموزان دارد در نتیجه برنامه ریزان و والدین باید با توجه به خطرات و تهدیداتی که استفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان میتواند داشته باشد، تمهیداتی را به کار ببندد که بتوانند از این فضا جهت بهبود یادگیری بهره ببرند