چکیده فارسی: هدف:هدف مطالعه حاضر اثربخشی حرکات ریلکسیشن با ریتم سازهای کوبه ای بر حافظه کاری و نگه داری توجه دانشآموزان دختر ۱۰ تا ۱۲ ساله دارای نقص توجه و بیش فعالی بود مطالعه حاضر از نوع مداخلهای بود روش پژوهش:پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود تعداد ۲۰ نفر از دانشآموزان دختر ۱۰ تا ۱۲ ساله دارای نقص توجه و بیش فعالی به صورت نمونه گیری هدفمندانتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند تعداد هر گروه ۱۰ نفر بوده است ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های حافظه کاری و نگه داری توجه بود داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی و استنباطی تحلیل کوواریانس چند متغیره MANCOVA تجزیه وتحلیل شدند یافته ها:یافته ها نشان داد که میانگین نمرات حافظه کاری و نگه داری توجه پیش از مطالعه برای گروه کنترل و مداخله معنی دار نبود ولی بعد از مداخله تفاوت معنی دار در میانگین نمرات دو گروه مداخله و کنترل مشاهده شد ۰۱/۰>P نتیجه گیری:نتایج پژوهش نشان داد حافظه کاری و نگه داری توجه دانشآموزان دختر ۱۰ تا ۱۲ ساله دارای نقص توجه و بیش فعالی بعد از آموزش حرکات ریلکسیشن با ریتم سازهای کوبه ای در گروه آزمایش با گروه کنترل متفاوت است به عبارتی آموزش حرکات ریلکسیشن با ریتم سازهای کوبه ای باعث افزایش حافظه کاری و نگه داری توجه دانشآموزان دختر ۱۰ تا ۱۲ ساله دارای نقص توجه و بیش فعالی گردید