نویسندگان:
محمود کمالی زارچ1 ، احمد نظری2 ، موسی شجاع3 .2کارشناسی مدیریت امور فرهنگی، کارمند آموزش و پرورش فارس لارستان
3کارشناسی آموزش ابتدایی، کارمند آموزش و پرورش فارس لارستان
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین تدریس اثربخش با یادگیری سطحی و یادگیری عمیق بود روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی رگرسیون بود جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزانی است که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۳۹۹ به شیوه تدریس اثربخش مشغول تحصیل بوده اند که از بین آنها ۴۰۲ نفر به عنوان نمونه پژوهش، از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردید برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه سبک تدریس گراشا و ریچمان، ۱۹۹۶ و پرسشنامه سبک یادگیری فلدر و سولومون ۱۹۸۵ استفاده شد برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss استفاده شد یافته ها نشان داد که ارتباط مثبت و معناداری بین تدریس اثربخش و یادگیری عمیق وجود دارد اما بین تدریس اثربخش و یادگیری سطحی رابطه ای وجود ندارد با توجه به یافته های بدست آمده در تحقیق حاضر می توان گفت که تدریس اثربخش عاملی مهم در یادگیری عمیق و معنادار در داشن آموزان است از این رو توجه به تدریس اثربخش در برنامه های آموزشی مختلف ضروری به نظر می رسد