نویسندگان:
شکوه راوه نادره1 ، زهرا میرسلیمانی2 ، فاطمه میرسلیمانی3 ، لیلا میرسلیمانی4 .2کارشناسی الهیات و معارف علوم قران و حدیث، کارمند آموزش و پرورش فارس درودزن
3کارشناسی آموزش ابتدائی، کارمند آموزش و پرورش فارس اقلید
4کارشناسی الهیات و معارف علوم قران و حدیث، کارمند آموزش و پرورش فارس اقلید
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین تدریس فراگیر محور با یادگیری عمیق و یادگیری مشارکتی بود روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی بود جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزانی است که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ به شیوه تدریس فراگیر محور مشغول تحصیل بوده اند که از بین آنها ۴۲۳ نفر به عنوان نمونه پژوهش، از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردید ابزار شامل سه پرسشنامه سبک تدریس گراشا و ریچمان ۱۹۹۶ ،پرسشنامه سبک یادگیری فلدر و سولومون ۱۹۸۵ و یادگیری مشارکتی استیفان و همکاران ۲۰۰۷ استفاده شد برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss استفاده شد یافته ها نشان داد که ارتباط مثبت و معناداری بین تدریس فراگیر محور و یادگیری عمیق و یادگیری مشارکتی وجود دارد با توجه به یافته های پژوهش حاضر توجه به شیوه های تدریس دانش آموز محور و پرهیز از شیوه های صرفا معلم محور در برنامه های آموزشی امری ضروری و لازم است