نویسندگان:
حمیده رشادت جو1 ، اکرم امیرخانی2 .2کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش علوم تربیتی، آموزگار پایه چهارم، آموزش پرورش، مبارکه، اصفهان، ایران
چکیده فارسی: این پژوهش باهدف بررسی اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر رضایت از تحصیل دانش آموزان انجام شد جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم شهر مبارکه در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ بود در یک طرح نیمه آزمایشی ۵۰ دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و بهصورتتصادفی در دو گروه هر گروه ۲۵ نفر جایگزین شدند ابزار مورداستفاده پرسشنامه های رضایت تحصیلیاحمدی ۱۳۸۸ بود پرسشنامه ها به صورت پیش آزمون و پس آزمون توسط آزمودنیها تکمیل شد گروه آزمایش ۱۲ جلسه ۹۰ دقیقه ای دو جلسه در هفته تحت آموزش سرزندگی تحصیلی قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکردند داده ها با روش تحلیل کوواریانس و با نسخه ۲۳ نرم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت یافته ها نشان داد که بین گروه های آزمایش و کنترل بر روی متغیر رضایت تحصیلی دانش آموزان پس از آموزش سرزندگی تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد = ۰/۰۰۵ معناداری، F= ۸/۷۷ به عبارت دیگر، آموزش سرزندگی تحصیلی منجر به افزایش رضایت تحصیلی دانش آموزان در مرحله پس آزمون شد