نویسندگان:
صدیقه سالم1 ، کبری ابراهیم پور2 ، نوشین تقی نژاد3 ، لیلا سلیمی4 .2کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی،واحد بندرعباس،دانشگاه آزاداسلامی،بندرعباس،ایران
3دکتری روانشناسی عمومی ،گروه روانشناسی، واحد بندرعباس،دانشگاه آزاداسلامی ،بندرعباس،ایران
4دانشجو ارشد روانشناسی عمومی،گروه روانشناسی، واحد بندرعباس،دانشگاه آزاداسلامی ،بندرعباس،ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش پیش رو تعیین رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با هوش هیجانی دردانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر رودان بود جامعه آماری این پژوهش کلیه ی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم شهر رودان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ و در بازه سنی ۱۶ ۱۸ سال بودند روش نمونه گیری به شیوه ی تصادفی انجام شد و جهت تعیین حجم نمونه نیز از فرمول کوکران استفاده گردید که حجم نمونه ۳۲۰ نفر به دست آمد برای جمع آوری داده ها در این تحقیق از پرسشنامه ی راهبردهای انگیزشی دریادگیری پینتریچ و دیگروت و پرسشنامه هوش هیجانی بار ان استفاده شد برای تحلیل داده ها عالوه برروشهای آمار توصیفی ، از ضریب همبستگی پیرسون و ازمون تحلیل رگرسیون استفاده شد یافته های به دستآمده در پژوهش نشان داد بین باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با هوش هیجانی در دانشآموزان رابطه مثبت وجود دارد