نویسندگان:
سعید وزیری1 ، آزیتا ذاکری زاده2 .1استادیار، گروه علومتربیتی و روانشناسی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران.
2کارشناسی علوم تربیتی ، دانشگاه پیام نور زاهدان ، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده فارسی: در این پژوهش سعی داریم به بررسی رابطه افت تحصیلی و مولفه های آن با ناگویی هیجانی دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان بپردازیم از جامعه آماری معین و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی از ۵۵ نفر ازدانش آموزان متوسطه اول با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای گزینش نموده و مورد بررسی قرارگرفتند فرض اصلی پژوهش بر این بود که افت تحصیلی و مولفه های آن با ناگویی هیجانی دانش آموزان آموزش وپرورش ناحیه یک زاهدان رابطه معنادا ری دارد در این پژوهش برای دریافت اطلاعات افت تحصیلی از پرسشنامه افتتحصیلی و برای دریافت اطلاعات ناگویی هیجانی پرسشنامه ناگویی خلقی تورنتو TAS ۲۰ استفاده شد نتایج حاصلهرابطه معنادا ر افت تحصیلی و مولفه های آن را بر اساس ناگویی هیجانی دانش آموزان تایید نمود