نویسندگان:
خدیجه بزرگی1 ، سیده سحر جعفری سرشت2 ، سیداسلام حصار3 .1دانشجو
2کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد واحد امیدیه
3کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
چکیده فارسی: در این تحقیق به بررسی رابطه استفاده از شبکه های مجازی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته شده است جامعه آماری پژوهش حاضر را دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان بهمئی تشکیل دادند حجم نمونه شامل ۳۰۰ نفر دختر و پسر بود که برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد به منظور گرد اوری اطلاعات ، ازپرسش نامه استفاده شده است که عبارتند از پرسش نامه تفکر منطقی کمبر و همکاران ۲۰۰۶ و شبکه مجازی شریفی وسلطانی ۱۳۹۵ که بعد از توضیحات تکمیلی به دانش آموزان برای پاسخگویان به منظور دقت بیشتر ، به صورتمجموعه پرسش نامه به هر یک از آنها ارائه شد که جمع آوری پرسش نامه به صورت پرسش نامه ای بوده با نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است نتایج تحقیق حاکی از آن است که میزان استفاده از شبکه های مجازی وتفکر منطقی موثر است و همچنین لازم به ذکر است که از بین این دو عامل میزان استفاده از شبکه های مجازی با بتای ۰/۳۸ دارای تاثیری بیشتری نسبت به تفکر منطقی است در نهایت با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد میشود انجام کارهای گروهی در مدرسه تقویت شود تا موجب برقراری ارتباط دانش آموزان قوی و ضعیف گردد و دانش آموزان قوی بتوانند به عنوان پلی برای انتقال منابع و حمایتهای ارزشمند شبکه خود به دانش آموزان ضعیف موثر واقع شوند