نویسندگان:
علیرضا صادقی1 ، دنیا زیدعبدی2 .1دانشگاه علامه طدانشیار گروه مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبایی. تهران. ایرانباطبائی
2کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، واحد همدان، دانشگاه ازاد اسلامی، همدان، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر بخشی آموزش تاب آوری بر سخت رویی روانشناختی مادران دارای کودکان بیش فعال انجام گرفت روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزموده و پس آزمون با گروه کنترل است جامعه آماری پژوهش را مادران کودکان بیش فعال شهر تبریز در سال ۱۴۰۰ تشکیل داده بودند نمونه پژوهش ۴۰مادر کودک بیش فعال از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند ابزار پژوهش از پرسشنامه تاب آوری استفاده شد داده های حاصل با تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند یافته ها نشان داد که میانگین نمرات سخت رویی روانشناختی مادران در پس آزمون نسبت به پیش آزمون معنادار بوده است بنابراین آموزش تاب آوری بر سخت رویی روانشناختی مادران دارای کودکان بیش فعال تاثیر دارد