نویسندگان:
مریم انصاری1 ، مینا عبدی2 ، رباب ایران زاده3 .1گروه علوم تربیتی، استادیار ، دانشگاه پیام نور، اصفهان، ایران
2کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، واحد خلخال، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خلخال، اردبیل، ایران
3کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی طرحواره درمانی بر بلوغ عاطفی دانش آموزان دختر متوسطه اول انجام گرفت روش پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر اردبیل در سال ۱۴۰۰ تشکیل دادند شیوه نمونه گیری دردسترس انجام شد و ۳۰ نفر انتخاب شدند و حجم نمونه از دو گروه پیش آزمون و پس آزمون در گروه کنترل و گواه برای هر گروه ۱۵ نفر مشخص شدند، ابزار پژوهش از پرسشنامه بلوغ عاطفی استفاده شده است و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده گردید یافته ها نشان داد که میانگین نمرات بلوغ عاطفی دانش آموزان در پس آزمون نسبت به پیش آزمون معنادار بوده است بنابراین طرحواره درمانی بر بلوغ عاطفی دانش آموزان دختر متوسطه اول تاثیر دارد