نویسندگان:
مجید معارف1 ، عرفان گرامی خواه2 ، ابوالفضل محمدی هزاری3 .1استاد گروه علوم قرآن و حدیث، دانشکده الهیات دانشگاه تهران، ایران.
2آموزگار آموزش و پرورش شهرستان دلفان
3آموزگار آموزش و پرورش شهرستان دلفان
چکیده فارسی: زمینه و هدف: آموزش مجازی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مواد و روش تحقیق: روش مطالعه در این تحقیق به صورت مطالعه کتابخانه ای بوده است برای این منظور از مطالب موجود در مقاله، تحقیق های چاپ شده و همچنین مطالب دیجیتالی استفاده شده است یافته ها و نتایج: استفاده از هوشمند سازی باعث خودکارآمدی و یادگیری خودتنظیم می شوند و از جمله عواملی هستند که به فرد کمک می کنند که سطح بالایی از عملکرد و پیشرفت را بروز دهد این عوامل نقش تعیین کننده در نگرش، اظطراب و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایفا می کنند از سویی نظریه های یادگیری خود تنظیم به این نکته توجه می کنند که چگونه دانش آموزان شخصا در فرایند یادگیری، خود را فعال نموده، تغییر می دهند یا حفظ می کنند و بنابراین یادگیری خود تنظیم که از اثرات هوشمند سازی است برای تبیین تالشهای دانش آموزان در اداره مستقل و بهینه سازی تجارب یادگیری خود آنها در کلاس درس به کار می رود که اینها همگی جزء اثرات مثبت این مدارس محسوب می شوند بنابراین فواید، آثار و نتایج آن منحصر به محیط آموزشی نیست بلکه انعکاس دیگر آن در زندگی و تجربه ی پیرامونی آن قابل مشاهده است