نویسندگان:
عبد الرسول مشکات1 ، سمیه پورواحدی2 ، نفیسه قیصری راوندی3 .1عضو هیأت علمی و استادیار گروه معارف -دانشکده الهیات و معارف اهل البیت - دانشگاه اصفهان
2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ازاد اسلامی کاشان، اصفهان، ایران
3کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، ازاد اسلامی کاشان، اصفهان، ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی جایگاه شبکه های اجتماعی در کارکرد هیات مذهبی کاشان بود این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش جمع آوری داده ها توصیفی پیمایشی بود جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه افراد هیئت ی شهر کاشان بود که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری در دسترس، تعداد ۲۱۲ نفر انتخاب شد ابزار گرداوری اطلاعات ، پرسشنامه ای است که توسط محقق بومی سازی شده و شامل ۲۳ پرسش بوده است روایی محتوایی پرسشنامه به تایید جمعی از صاحب نظران رسید جهت سنجش پایایی و قابل اعتماد از ضریب آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار Spss، که بیش تر از ۰ ۷ محاسبه گردید، استفاده شد نتایج حاصل از پژوهش با نرم افزار LISRELنشان می دهد که میزان استفاده از شبکه اجتماعی در کارکرد هیات مذهبی کاشان تاثیر دارد نوع استفاده از شبکه اجتماعی در کارکرد هیات مذهبی کاشان تاثیر دارد نتایج تحقیق نشان داد که باید با تقویت محتوای عزاداری ها سخنرانان و دست اندرکاران هیئت ها از فرصت ها و نقاط قوت موجود نهایت بهره برداری را به عمل آورده و با تبیین اهمیت موضوع از ایجاد انحرافات و کج روی ها و آسیب های موجود در هیات های مذهبی جلوگیری نمود