نویسندگان:
حیدر اسماعیل پور1 ، محمود محمودی2 ، حسین کریم زاده3 .1دانشگاه پیام نور
2معلم آموزش و پرورش شهرستان خدا آفرین کارشناس دبیری تاریخ
3معل آموزش و پرورش شهرستان خداآفرین، کارشناس ارشد زبان انگلیسی
چکیده فارسی: امروزه فناوری اطلاعات ، نقش اساسی در حوزه های گوناگون بازی می کند یکی از حوزه هایی که با ورود فناوری اطلاعات ، دچار تحول اساسی شده، حوزه آموزش و مدارس است به کارگیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش همزمان با تحول در رویکرد ها ی آموزشی در جهان، زمینه شکل گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است هدف ازتحقیق حاضر، بررسی اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در مدارس است که به این منظور از روش مطالعات کتابخانه ای، بررسی مقالات و استفاده از اینترنت جهت بررسی موضوع استفاده شد نتایج این مقاله نشان داد فناوری اطلاعات رویکرد جدیدآموزشی است که با تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه های درسی، تغییرات اساسی در فرایند یاددهی یادگیری را به دنیال خواهد داشت فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزش و پرورش به سرعت در حال گسترش است و ایجاد مدارس هوشمند در پی آن لازم است که نتایج تحقیق نشان می دهد که استفاده از فناوری اطلاعات در مدارس و در حوزه آموزش مزایایی دارد که از آنجمله برخورداری از قابلیت ایجاد تعامل؛ بالا بردن انگیزه و قدرت حافظه؛ بازخورد فور ی از طریق پرسش و پاسخ؛ آموزش انفرادی؛ کنترل و نظارت بیشتر؛ کنترل کیفیت مطالب آموزشی قبل از آغاز آموزش می شود