نویسندگان:
سعیده باطنی1 ، رضا خدادادی2 ، محمد رمضانی قیصار3 ، سیده فرزانه خراشادی زاده4 .1دکتری تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند
4دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی فردوس
چکیده فارسی: شیوع نسبتا زیاد میزان ناهنجاری های ساختاری و همچنین اهمیت تشخیص به موقع این ناهنجاری ها در پیشگیری از بروز آسیب های بعدی در افراد هر جامعه امری ضروری به نظر می رسد هدف تحقیق حاضر بررسی میزان شیوع ناهنجاری های اسکلتی عضلانی در دانش آموزان دوره ابتدایی و بهبود آن از طریق ساخت و طراحی ابزار کمکی است مطالعه و مقاله پیش رو به روش کتابخانه ای و مروری صورت گرفته است و سعی شده است با بررسی و مطالعه اسناد پیشین و دسته بندی اطلاعات حاصل یک جمع بندی کلی از آنها به منظور عملکرد بهتر در طراحی ابزار و کنترل بهتر این ناهنجاری ها داشته باشیم نتایج تحقیق حاضر حاکی از شیوع نسبتا بالای ناهنجاری های سر به جلو در میان دانش آموزان است که باید در وهله اول این افراد در زمان مقرر شناسایی شوند و سپس نسبت به حل مشکلات آنها با استفاده از ابزار کمکی یا راهکار های دیگر اقدام کرد