نویسندگان:
کیومرث قیصری گودرزی1 ، مهدیه اله دادی2 ، ناصر محمدی3 .1عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه ملایر
2دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور
3استادیار گروه روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: در تحقیق حاضر نقاط قوت و ضعف یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا بررسی شده است در دسامبر سال ۲۰۱۹ دانشمندان یکویروس جدید را شناسایی کردند که در سطح جهان گسترش یافت وضعیت مربوط به بیماری همه گیری کوید ۱۹ باعث بسته شدن مدارس و دانشگاه ها در بسیاری از کشورها شد در مبارزه با این بیماری برخی از کشورها آموزش از راه دور را جایگزین آموزش سنتی کردند در کشور ایران برای ادامه روند آموزش دانش آموزان از شبکه شاد و دیگر سامانه های اجتماعی استفاده شد که این مورد همراه با نقاط قوت و ضعف برای یاددهی و یادگیری دانش آموزان بود که از جمله نقاط قوت آن ادامه روند یادگیری دانش آموزان و جلوگیری از عقب ماندگی تحصیلی ،بهبود انگیزه پیشرفت دانش آموزان به عنوان یکی از عوامل مهم در امر یادگیری، و نقاط ضعف کاهش تمرکز دانش آموزان و به دنبال آن افت تحصیلی و کاهش کیفیت یادگیری و عدم تسلط لازم در دروس مختلف میتوان اشاره نمود در این تحقیق با توجه به پژوهش های پیشین به بررسی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا از دیدگاه دانش آموزان، معلمان و والدین در ایران پرداخت شده است