نویسندگان:
ابوالفضل محمودی1 ، فرزانه بابایی2 .1عضو هیئت علمی، استاد تمام رشته ادیان و عرفان، دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2کارشناسی ارشد روانشاسی عمومی، عضو هیات مدیره کلینیک آوید
چکیده فارسی: امروزه شیوه های مختلفی برای درمان مطرح شده است؛ مطالعات عصبشناسی یادگیری به عنوان حوزه نوپا در جهان نظریه های جدیدی را پیرامون فرآیند یادگیری و بکارگیری آن در درمان موثر و کارآمد مطرح کرده است که میتواند مورد استفاده درمانگران قرار بگیرد این تحقیق با شیوه توصیقی – تحلیل برای تحلیل عصبشناسی یادگیری و بکارگیری آن در فرآیند درمان مبتنی بر نظریه های نوین نگار ش شده است براساس آنچه که در این تحقیق گفته شد میتوان دریافت که شبکه های عصبی برای هر آن چه که به آن توجه می کنیم ساخته میشوند لذا، مغز متناسب با اطلاعات دریافت شده از محیط بیرونی زمینه های ادراکی و یادگیری متفاوتی را دارا خواهد بود در واقع فرد درمان شونده بر اساس درون خود، مسائل بیرونی را متفاوت می بینید ایجاد شبکه های عصبی کاری انرژی بر است و مغز ما به نحوی طراحی نشده است که بتواند به مدت طوالنی در حالت متمرکز بماند براین اساس در فرآیند درمان، شناخت مکانیسمهای یادگیری و بکارگیری آن در فرآیند مشارکتی بین درمانگر و درمان شونده میتوان در راستای شیوه های نوین و اثربخش درمان عصبی مبتنی بر شبکه های یادگیری کمک کند