نویسندگان:
افضل السادات حسینی دهشیری1 ، بهاره عباسی نسب2 .1دانشیار، دانشکده فلسفه اجتماعی آموزش و پرورش، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
چکیده فارسی: انعطاف پذیری یک مفهوم پیچیده و چند بعدی به معنی توانایی یا ظرفیت انطباق و یا پاسخ به یک محیط در حال تغییر به عنوان قابل انعطاف شناخته شده است داشتن چنین مهارتی می تواند باعث افزایش درک مسائل پیچیده و کارایی بیشتر مغز و درک دیدگاه های جدید باشد در این راستا انعطاف پذیری شناختی می تواند در آموزش نیز کاربرد و اهمیت زیادی داشته باشد برای یادگیری و تجسم یکپارچه موضوع درس تنها ارائه دانش و محتوای درسی از یک چشم انداز کافی نیست باید دانش را از چشم اندازها و دیدگاه های متفاوت به فراگیر عرضه کرد تا بتواند یک بازنمائی یکپارچه و عمیق از موضوع بنماید یادگیرنده موفق کسی است که می تواند در پاسخ به خواسته های موقعیتی متنوع به راحتی دانش را مجددا سازمان دهی کرده و به کار برد یادگیرندگان برای به دست آوردن این انعطاف شناختی باید پیچیدگی کامل مسائل را درک کنند و به دفعات ، فضای مسئله را بررسی کنند تا دریابند که چگونه تغییر در متغییرها و اهداف می تواند فضا را تغییر دهد