نویسندگان:
محمود امیدی1 ، زهرا رفیعی2 ، شعبانعلی باقریان3 ، رویا آزادی کناری4 .1نویسنده مسئول: دانشجوی دکتری، فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، موسسه آموزش عالی پردیسان فریدونکنار
3دکتری روانشناسی تربیتی
4استاد یار دانشگاه غیرانتفاعی پردیسان فریدون کنار
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین کمال گرایی با رضایت شغلی در کارمندان شرکت نفت محمودآباد در سال ۱۳۹۹ ۱۴۰۰ انجام گرفت این پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد جامعه آماری، کلیه کارمندان شرکت نفت محمودآباد به تعداد ۴۰۰ نفر می باشد که از این تعداد با توجه به جدول مورگان ۱۹۶ نفر از آزمودنی ها با روش نمونه گیری تصادفی ساده به جهت نمونه پژوهشی برگزیده شدند ابزار گردآوری پرسشنامه می باشد شامل پرسشنامه رضایت شغلی لوتانز، پرسشنامه کمال گرایی هیل و همکارن بود جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه همزمان از برنامه spss ورژن ۲۳ استفاده شد نتایج حاصل از آزمون فرضیه های پژوهش حاکی از آن است که متغیرهای کمال گرایی می توانند بر رضایت شغلی تاثیرگذار باشند و کیفیت و کمیت آن را تعیین کنند و هرچه ویژگی های کمال گرایی در کارکنان بیشتر وجود داشته باشد سبب پایبندی بیشتر نسبت به شغل و انجام بی نقص کارها به بهترین نحو شده که در نهایت باعث رضایتمندی و خوشنودی شغلی و بقای سازمان ها و شرکت ها می شود