نویسندگان:
فاطمه غلام زاده1 ، سجاد بوچانی2 ، فاطمه شجاعی زاده3 ، ثریا حمیلی4 .1نویسنده مسئول: دانشجویی دکتری، برنامهریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران.
چکیده فارسی: اختلالات یادگیری LDs یا اختلالات یادگیری خاص SLDs گروهی از اختلالات عصبی رشدی هستند که در دوران تحصیل رسمی ظاهر می شوند و با مشکلات مداوم و مختل کننده در یادگیری مهارت های پایه تحصیلی برای خواندن، نوشتن و/یا ریاضیات مشخص میشوند این موارد زمانی تشخیص داده می شوند که نقایص خاصی در توانایی فرد برای درک یا پردازش اطلاعات به طور موثر و دقیق وجود داشته باشد در این مقاله، هدف ما بررسی انواع مختلف برای اختلالات یادگیری با حمایت از یک رویکرد تلفیقی مضاعف است، که تلاش می کند تا مشترکات بین اختلالات یادگیری را بیابد و همچنین چارچوبی گسترده ارائه دهد که رویکردهای نظری و کاربردی متنوع را به آنها ادغام کند نتایج نشان داد که اصطلاح اختلال یادگیری در زمینه های مختلف با معانی متفاوتی به کار می رود اما فاقد تعریف و معیار مشخص برای تشخیص است و به طور خاص ۷ نوع اختلال یادگیری وجود دارد