نویسندگان:
رضاعلی نوروزی1 ، فاطمه فلاح نژاد2 ، رویا ازادی کناری3 ، سیده عاطفه نجفی پور4 .1نویسنده مسئول: دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، موسسه آموزش عالی پردیسان فریدونکنار
3دکتری روانشناسی سلامت،استادیار دانشگاه غیرانتفاعی پردیسان، فریدون کنار
4دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد بابل و استاد دانشگاه پردیسان فریدونکنار
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی میزان تفاوت اضطراب، افسردگی در دانش آموزان کمال گرا و دانش آموزان غیر کمال گرا دبیرستان البرز بابل می باشد جامعه آماری در پژوهش حاضر دانش آموزان دبیرستان پسرانه البرز بابل شامل ۱۰۳ نفر که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ مشغول تحصیل بوده اند نمونه آماری بر اساس هدف پژوهش شامل ۶۰ نفر از بین دانش آموزان با روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند، این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش علی مقایسه ای بوده که در دو گروه همسان سازی شده از نظر معدل سال قبل و وضعیت اقتصادی، اجتماعی والدین متشکل از ۳۰ نفر در هر گروه کمال گرا افرادی که از پرسشنامه کمال گرایی نمره حداقل گرفته باشد و افراد غیر کمال گرا افرادی که از پرسشنامه کمال گرایی نمره پایین تر گرفته باشد انتخاب شدند ابزار پژوهش در تحقیق حاضر، پرسشنامه اضطراب بک و افسردگی بک، و پرسشنامه کمال گرایی فراست میباشد برای تحلیل آماری این پژوهش از آزمون تی مسقل استفاده شد و با استفاده از نرم افزار SPSS۲۲ به تحلیل داده ها پرداخته شد نتایج پژوهش حاکی از آن است که دانش آموزان کمال گرا میزان اضطراب و افسردگی بالاتری را تجربه میکنند