چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی تمثیلهای قرآنی بر ذهنیت فلسفی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی و به لحاظ ماهیت و هدف، کاربردی و از حیث روش نیمه آزمایشی است جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی میباشند در این پژوهش، از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده میشود به این صورت که از بین دانش آموزان دختر پایه ششم مقطع ابتدایی شاغل به تحصیل، ۴۰ دانش آموز انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش ۲۰ نفر و کنترل ۲۰ نفر قرار گرفتند نتایج نشان داد که تمثیلهای قرآنی بر ذهنیت فلسفی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی معنیداری دارد