نویسندگان:
مسعود فضیلت پور1 ، اسلم کرد2 .1دانشیار، گروه روان شناسی شناختی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
2کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی تمثیلهای قرآنی بر ذهنیت فلسفی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی و به لحاظ ماهیت و هدف، کاربردی و از حیث روش نیمه آزمایشی است جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی میباشند در این پژوهش، از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده میشود به این صورت که از بین دانش آموزان دختر پایه ششم مقطع ابتدایی شاغل به تحصیل، ۴۰ دانش آموز انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش ۲۰ نفر و کنترل ۲۰ نفر قرار گرفتند نتایج نشان داد که تمثیلهای قرآنی بر ذهنیت فلسفی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی معنیداری دارد