نویسندگان:
مریم عشوری1 ، مهدی ایمانی2 ، سمیه بهروش چیانه3 .1نویسنده مسئول: دانش آموخته دکتری فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران
2گروه علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی،واحد نقده،دانشگاه آزاد اسلامی،نقده،ایران
3گروه علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی،واحد نقده،دانشگاه آزاد اسلامی،نقده،ایران
چکیده فارسی: این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزش دانش آموز محور و سبک های تفکر در توانمند سازی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان نقده انجام گرفته است روش این پژوهش، پیمایشی و از نوع همبستگی بود جامعه آماری این تحقیق ۳۶۰ نفر از معلمان دوره ابتدایی شهرستان نقده بودند در این پژوهش حجم نمونه تعداد ۱۸۶ نفر از معلمان مقطع ابتدای شهرستان نقده که از میان آنها ۸۶ نفر مرد و ۱۰۰ نفر زن بودند با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ساده با استفاده از فرمول کوکوران انتخاب شدند مقیاس گردآوری اطلاعات ، پرسشنامه آموزش دانش آموز محور ، سبک های تفکر ، توانمند سازی بود از روش تحلیل پیرسون و رگرسیون برای آزمون فرضیه ها استفاده شد در راستای اهدف تحقیق این نتیجه حاصل شد که با ارتقاء یک واحد از هر متغیر آموزش دانش آموز محور به میزان ۰/۷۶۷ توانمند سازی دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، در نتیجه ارتباط مثبت و معناداری دارند با ارتقاء یک واحد از هر متغیر سبک های تفکر به میزان ۰/۷۸۵ توانمند سازی دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، در نتیجه ارتباط مثبت و معناداری دارند